Christian Rosenkreuz és az alkémiai menyegzője

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Christian Rosenkreuz és az alkémiai menyegzője

Beitragvon Admin » 26. Mai 2013 18:09

Klaus Matefi
Christian Rosenkreuz és az alkémiai menyegzője




Christian Rosenkreuz a rózsakeresztes titkos társaság megalapítójaként van számontartva. A személye a nyilvánosság előtt az 1614-ben kiadott, névtelen szerzőtől származó "Fama Fraternitatis"-ban ("A testvériség közleményében") fordult elő első alkalommal, majd 1615-ben a "Confessio Fraternitatis"-ban ("A testvériség hitvallásában"), rá egy évvel pedig a "Chymische Hochzeit Christiani Rosencreutz anno 1459"-ban ("Christian Rosenkreuz alkémiai menyegzőjében"). A három művet Johann Valentin Andreae (1586 - 1654) teológus, matematikus írónak tulajdonítják. Rudolf Steiner (1861 - 1925) filozófus szerint Christian Rosenkreuz volt a kereszténység misztériumába az egyik legjobban beavatott személyiség. Christian Rosenkreuz-nak úgy a születését, mint a halálát titok övezi. Az interneten elérhető Confessio Fraternitatis szerint 1378-ban látta meg a napvilágot:

http://www.odysseetheater.com/ftp/bibli ... itatis.pdf
http://www.hermetik.ch/ath-ha-nour/site ... fessio.htm
Confessio Fraternitatis
6. Wir könnten allhier wohl einführen und die ganze Zeit betrachten, die seit Anno 1378, in welchem Jahr unser christlicher Vater geboren, bisher verflossen ist, da wir dann wohl erzählen möchten, was er die hundert und sechs Jahre seines Lebens über für Veränderungen in der Welt gesehen und unsern Brüdern, wie auch uns selbst nach seinem glückseligen Abschied zu erfahren überlassen habe. Aber die Kürze, derer wir uns hier befleissigen müssen, leidet es auf diesmal nicht, kann vielleicht ein andermal füglicher geschehen und ausgeführt werden. Für jetzt ist es genug für die, die unsere Erinnerung nicht verachten, dass wir in Kürze dasjenige berührt haben, wodurch ihnen zu naher Verwandtschaft mit uns der Weg bereitet werden kann. Doch, welchem es zugelassen, dass er die grossen Buchstaben und Zeichen, so Gott der Herr dem Gebäude Himmels und der Erden eingeschrieben, und durch die Veränderung der Regimente (Regime) für und für erneuert hat, anschauen und zu seinem Unterricht gebrauchen kann, derselbe ist schon allbereit für uns, obwohl ihm selbst noch unbewusst, und wie wir wissen, dass er unsere Berufung nicht verachten wird, darum soll er keinen Betrug befürchten, denn wir verheissen und sagen öffentlich, dass keinen seine Aufrichtigkeit und Hoffnung betrügen soll, der unter dem Siegel der Verschwiegenheit sich bei uns melden und unsere Gemeinschaft begehren wird. Den falschen Heuchlern aber und denen, die etwas anderes als Weisheit suchen, denen sagen und bezeugen wir hiermit öffentlich, dass wir nicht können offenbar gemacht und verraten werden, viel weniger noch zu unserem Verderben gebracht werden, ohne den Willen Gottes. Sie aber werden der Strafe, die unsere Fama vermeldet, gewiss teilhaftig werden, sodass also ihre gottlosen Anschläge sie selbst treffen, uns aber unsere Schätze unberührt gelassen werden, bis dass der Löwe komme - (der Löwe von Juda) - und dieselben für sich fordern, einnehmen, empfangen und zu seines Reiches Bestätigung anwenden wird.

http://www.sacred-texts.com/sro/rhr/rhr07.htm
http://www.levity.com/alchemy/confessi.html
http://www.crcsite.org/confessio.htm
Confessio Fraternitatis
Chapter VI.
We could here relate and declare what all the time from the year 1378 (when our Christian Father was born) till now hath happened, what alterations in the world he hath seen these one hundred and six years of his life, what he left to be attempted after his happy death by our Fathers and by us, but brevity, which we do observe, will not permit at this present to make rehearsal of it; it is enough for those who do not despise our declaration to have touched upon it, thereby to prepare the way for their more close association and union with us. Truly, to whom it is permitted to behold, read, and thenceforward teach himself those great characters which the Lord God hath inscribed upon the world's mechanism, and which He repeats through the mutations of Empires, such an one is already ours, though as yet unknown to himself; and as we know he will not neglect our invitation, so, in like manner, we abjure all deceit for we promise that no man's uprightness and hopes shall deceive him who shall make himself known to us under the seal of secrecy and desire our familiarity. But to the false and to impostors, and to those who seek other things than wisdom, we witness by these presents publicly, we cannot be betrayed unto them to our hurt, nor be known to them without the will of God, but they shall certainly be partakers of that terrible commination spoken of in our Fama, and their impious designs shall fall back upon their own heads, while our treasures shall remain untouched, till the Lion shall arise and exact them as his right, receive and employ them for the establishment of his kingdom.

Amennyiben Christian Rosenkreuz születése egy misztériumhoz (titok, rejtély) kötődött, abban az esetben a beavatatlan laikusnak azzal tisztában kell lennie, hogy egy titkos társaság soha nem fogja a helyes születési időpontot közzétenni érthető módon.
Nem véletlenül, más források ezt az 1378-as évszámot joggal megkérdőjelezik...:

http://tttweb.hu/gyujtemenyek/cikkek/re ... ztesek.htm
http://www.kfki.hu/chemonet/hun/olvaso/ ... szerb.html
Szerb Antal
A rózsakeresztesek
A rózsakeresztesekre vonatkozó legrégibb adat két könyv, mely a németországi Casselben jelent meg 1614-ben. Az egyiknek a címe Fama Fraternitatis R. C., vagyis híradás a rózsakeresztes társaságról, mert az R. C. Rosea Cruxot jelent – a másik a Confessio Fraternitatis R. C., vagyis .a rózsakeresztesek vallomása.

Ezeknek a könyveknek az állítása szerint a társaságot Christian Rosencreutz alapította. Rosencreutz 1388-ban született, mondja a könyv. Miután Németországban megtanult mindent, amit megtanulhatott, elindult a Szentföldre. Zarándoklása közben eljutott az arab bölcsek titkos városába, Damcarba,.és itt beavatták a természet titkaiba. Évek múlva Rosencreutz visszatért hazájába, azzal a szándékkal, hogy kora egész tudományosságát megreformálja. Evégbôl hét társat vett maga mellé, és megalapította a Szentlélek Házát. Társai minden titkos tudás birtokában voltak, az övék volt a Bölcsek Köve, mellyel az ásványokat arannyá lehet változtatni, de azért szerényen éltek, és üres óráikban betegeket gyógyítottak ingyen.

Mikor Rosencreutz százhat éves korában meghalt, mondja a legenda, senki sem tudta, hol temették el. De 1614-ben, mikor átalakításokat végeztek a Szentlélek Házában, egy ajtóra bukkantak, melyen ez állt: Százhúsz év múlva megnyílok. Ez éppen százhúsz évvel Rosencreutz halála után történt. Az ajtót kinyitották, és egy nyolcszögletû terembe értek, melyet egy titokzatos örökké-égô lámpa, "egy alvilági nap" világított meg. A terem közepén állt Rosencreutz sírja, a teremben megtalálták a könyveket, melyek a régi rózsakeresztesek legfôbb titkait és törvényeit ôrizték, és a rejtett mûvészetek ûzéséhez szükséges eszközöket. Most, hogy már Rosencreutz sírját megtalálták, mondja a könyv, a társaság élérkezettnék látja az idôt, hogy nagyobb nyilvánosság elé lépjen.

http://www.internetloge.de/rk/rk_lex_le ... posner.pdf
(S. 2) I. Die alten Rosenkreuzer. Von 1610 an verbreiteten sich handschriftlich die 1614 erschienenen Schriften: Allgemeine und General-Reformation der ganzen weiten Welt [Kloss, Bibl., Nr. 24291] Fama fraternitatis R. C. [Kloss, Bibl., Nr. 2430] und Confessio oder Bekenntniss derselben Fraternität [Kloss, a. a. O.] und erregten allgemeines Aufsehen. Die erste Schrift: Allgemeine und General-Reformation ist gewisserweise die Einleitung und verläuft folgendermassen. Die sieben Weisen Griechenlands, nebst dem M. Cato und Seneca und einem Secretär Mazzonius, vom Apollo auf Verlangen des Kaisers Justinianus nach Delphi berufen, überlegen, wie dem Elende der Menschen abzuhelfen sei. Sie thun allerlei wunderliche Vorschläge, von denen nach mehreren Debatten über die einzelnen Projecte der Rath des Seneca zuletzt als der annehmlichste erschien, aus jedem Stande eine Gesellschaft zu vereinigen, die im Stillen zum Wohl ihrer Nebenmenschen wirksam sei; ungeachtet man sich auch hiervon nicht viel verspricht, da das "Saeculum", das in Person vorgestellt wird und seine Krankheit selbst beschreibt, fast unheilbar geworden sei. Die zweite Schrift: Die Fama fraternitatis, gibt nun Nachricht von einer solchen Gesellschaft. Ein gewisser Christian Rosenkreuz 1388 aus einem edeln Geschlechte geboren, zog in seiner Jugend mit einem Freunde aus einem Kloster, in welchem er lebte, nach dem heiligen Grabe. Als ihm in Cypern der Freund starb, begab sich der Ueberlebende nach Damaskus, angelockt durch die Weisheit und Naturkenntniss der Araber, liess sich dort in deren Geheimnisse einweihen, zog über Aegypten nach Fez, wo er in die Magje sich tief versenkte und zu der Erkenntniss kam: dass, gleichwie in jedem Kerne ein guter Baum, also die ganze grosse Welt in einem Menschen sei. In Spanien verschmähte man die Weisheit, deshalb wandte er sich nach Deutschland, und wählte dieses zum Bewahrer seiner Schätze; er erbaute sich eine schöne Wohnung, wählte aus seinem Kloster drei vertraute Freunde zu einer Brüderschaft des Rosenkreuzes, um mit diesen die längst gewünschte Reformation der Welt zu beginnen; zu diesen gesellte er nachher noch vier, so dass die ganze Genossenschaft aus acht Mitgliedern bestand. Diese, nachdem sie vom Meister unterrichtet, zogen bis auf zwei, die abwechselnd bei dem Meister blieben, in alle Welt um für ihre Zwecke zu wirken und haben alle Jahre bei einer Zusammenkunft von ihren Erfolgen berichtet. Die Ordensregeln, deren Treue und Verschwiegenheit sie angelobt hatten, waren:

http://books.google.de/books?id=EOtJAAA ... CDoQ6AEwAg
Lorenz v. Westenrieders sämmtliche Werke; Siebenundzwanzigster Band (Kempten, 1835)
(S. 60-63) Gleicwohl fand schon die Erdichtung, daß ein gewisser Christian Rosenkreuz, welche 1388 in Deutschland geboren worden, dann als Pilgrim ins gelobte Land gereiset, nach Arabien und Aegypten gekommen, und daselbst von den morgenländischen Weisen in den geheimsten Wissenschaften und Künsten unterrichtet worden seyn sollte, mehrere Leichtgläubige, als man in Rücksicht einer solchen Schwächlichkeit des Verstandes und der Beurtheilungskraft, als zu jenem Glauben gehörte, vermuthet werden sollte, und als vollends ganz im stillen Vertrauen, nämlich (immer sub Rosa) von Betrogen, und von losen Spöttern versichert wurde, daß es in dem geheimen Bund der Rosenkreuzer Leute gäbe, welche die unglaublichsten Geheimnisse der Natur, und (unter tausend andern Dingen) selbst den philosophischen Stein, und dazu einen Geist, aber Liquor, durch dessen Gebrauch sie ihr Leben auf viele hundert Jahre verlängern, ja sich um die Aufnahme bewarben, unter mancherlei abgeschmackten, und zum Theil für nüchterne Leute beschämenden Ceremonien, unter denen, dem Vorgeben nach, bedeutungsvolle Bilder geheimer höchst wichtiger Wahrheiten verborgen seyn sollten, endlich in eine Gesellschaft gleichsinniger Mitbrüder führten, ihnen darin mit einem mystischen Prunk die alltäglichsten, moralischen oder wissenschaftlichen Dinge vorsagten, mittelst welche man mit dem Folgenden bekannt werden müßte und würde, sprachen, sich und ihre Mitgefährten die Wissenden nannten, den Neulingen aber vor allen Dingen, und im Anfange und am Ende einprägten, daß von den Grundsätzen, Kenntnissen und Künsten, mit welchen sie (nach dem Befund ihrer Empfänglichkeit) nach und nach bekannt gemacht werden würden, und daß überhaupt von allem dem, was von ihnen (zur Erweiterung und Verschönerung des geheimen salamonischen Tempels) beschlossen, gemauert, gezimmert, und für die Wissenschaften in symbolische Worte und Bilder eingehüllt werden würde, den Profanen und Laien nur so viel, als sie ntragen könnten, eröffnet und mitgetheilt, die Hauptsache aber , es beträfe nun alchymistische Künste und Entdeckungen, oder was immer für Arcana, auf ewige Zeiten verheimlicht, und (nach der Weise der ehemaligen Aegyptier) nur von ihren Ordenspriestern sörgfältig aufbewahrt, und nur wieder allein diesen, von einem Menschenalter zum andern, insgeheim überliefert werden sollte.

http://books.google.de/books?id=q7UQAAA ... &q&f=false
Ullgemeines Lericon (1835)
http://books.google.de/books?id=ysQAAAA ... &q&f=false
Christian Gotthold Neudecker: Allgemeines Lexicon der Religions- u. christlichen Kirchengeschichte für alle Confessionen: enthaltend die Lehren, Sitten, Gebräuche und Einrichtungen der heidnischen, jüdischen, christlichen und muhamedanischen Religion, aus der ältesten, älteren und neueren Zeit, der verschiedenen ..., Band 4 (1835)
(S. 177-178) Man sagt, daß Stifter dieser Gesellschaft Christian Rosenkreuz geheißen habe. Er soll, nach Einigen im Jahre 1378, nach Andern im Jahre 1383, nach Andern im Jahre 1388 in Schwaben geboren worden sein. In der Fama wird er der andächtige, geistliche und hocherleuchtende Vater genannt. Er soll als Pilger in das gelobte Land, nach Arabien und Aegypten gekommen und in diesen Länder von orientalischen Weisen in den geheimen Wissenschaften unterrichtet worden sein.

Diese sollen in einem Gebäude (domus spiritus sancti) gewohnt, und ihnen soll Christian Rosenkreuz alle weisheit der Orients, die größten Geheimnisse der Natur, die Erkenntniß vom Steine der Weisen in die Feder dictirt haben. Darauf, heißt es weiter, habe die Gesellschaft an Umfang gewonnen, indem sich die ersten Glieder derselben, bis auf zwei, in die Welt begeben hätten. Eine Ordensregel soll den Verein geleitet haben und als Losung, Character und Siegel sollen die Rose und das Kreuz – Symbole der Vertraulichkeit – bestimmt gewesen sein.

Rosenkreuz selbst sei in einem Alter von 106 Jahren gestorben, wo? Das sei unbekannt geblieben. Erst nach Verlauf von 120 Jahren habe man in dem domus spiritus sancti eine Thür gefunden, in welcher ein Grabgewölbe gewesen sei, mit der Inschrift: „Bei dem Ende von 120 Jahren werde ich offenbar werden,“ auch seiendie Buchstaben A. C. R. C. sichtbar gewesen.

http://books.google.de/books?id=8a47AAA ... &q&f=false
Cristoph Martin Wieland: Sämmtliche Werke: Vermischte Aufsätze, Band 30 (Göschen, 1797)
(S. 252) „Christian Rosenkreuz, heisst es, geboren im Jahre 1388, unternahm eine Wallfahrt zum heiligen Grabe, und wurde darauf zum Damas mit Chaldäischen Weisen bekannt, die ihn in den Geheimnissen der magischen und kabbalistischen Filosofie einweihten.

http://books.google.de/books?id=m_cCAAA ... &q&f=false
Wilhelm Ludwig Döring: Die königin der blumen; oder Die höhere bedeutung der rose an sich und in beziehung auf die gemüthswelt: nach naturanschauung, poesie und geschichte. Ein beitrag zur tiefern auffassung und erkenntniss der natur überhaupt (1835)
(S. 702) Die Rosenkreuzer selbst leiten ihren Namen von einem deutschen Mönche Christian Rosenkreuz, geb. 1388, ab, der ihre Verbrüderung gestiftet haben soll, wiewohl Andere den Namen dieser Secte von dem Kreuze Christi ableiten, weil man ohne das innerliche und mystische Kreuz Christo nicht nachfolgen könne, welches denn mit dem rosenfarbigem Blute Christi besprenget sei, wovon sie Brüder, d. i. Söhne Propheten und Freunde Gottes heißen.

http://books.google.de/books?id=4ak6Zfv ... &q&f=false
Wiebke Schrader, Georges Goedert und Martina Scherbel: Perspektiven der Philosophie. Band 33 – 2007
ISBN 9042023457, 9789042023451
(S. 442) Die Rosencreutzer geben vor, er sey 1378, oder wie andere wollen, 1388 oder 1383, und nach einiger Meynung 1387 in Deutschland gebohren.

http://www.zeno.org/Goetzinger-1885/A/Rosenkreuzer
Rosenkreuzer
Rosenkreuzer sollten die Teilnehmer einer geheimen Gesellschaft sich genannt haben, von denen die in Kassel 1604 erschienene anonyme Schrift: »Fama Fraternitatis des löblichen Ordens der Rosenkreuzer«, die Schrift vom Jahre 1615: »Confession oder Bekandtnis der Societat und Brüderschaft R.C. An die Gelehrten Eurapae« und die Schrift vom Jahr 1618: »Chymische Hochzeit. Christian Rosenkreutz« Kunde gaben. Es war darin von einer geheimen Gesellschaft berichtet, die ein gewisser Christian Rosenkreutz vor etwa 200 Jahren errichtet habe. Derselbe, 1388 geboren, sei im Orient gewesen, sei von den Arabern in die Geheimnisse der Physik und Mathematik eingeweiht worden und habe, nach Deutschland zurückgekehrt, mit wenigen Freunden einen geheimen Orden gestiftet, der hauptsächlich der unentgeltlichen Heilung der Kranken gewidmet worden sei; übrigens seien die Brüder im Besitz der höchsten Wissenschaft und bei makellosem Lebenswandel frei von Krankheit und Schmerz, jedoch wie andere dem Tod unterworfen. Da es der Ratschluss Gottes sei, dass jetzt um der Welt Glückseligkeit willen die Brüderschaft vermehrt und ausgebreitet werde unter allen Ständen, Fürsten und Unterthanen, Reichen und Armen, so wurde durch diese Schriften zum öffentlichen Beitritt eingeladen. Als Verfasser galt schon früh Joh. Valentin Andreä, ein württembergischer Theolog 1586–1654, der damit die Geheimnissucht und die Vorliebe für mystische Thorheiten geisseln wollte. Es entwickelte sich bald eine Litteratur, die für und wider den vermeintlichen Orden Partei nahm. Eine ums Jahr 1622 im Haag entstandene und von da weiter verbreitete Gesellschaft von Alchymisten nannte sich Rosenkreuzer, ähnlich wie im 18. Jahrhundert ein Zweig der Freimaurer sich mit demselben mystischen Namen zu decken beliebte.

http://de.academic.ru/dic.nsf/pierer/38998/Rosenkreuzer
Pierer's Universal-Lexikon
Rosenkreuzer, ursprünglich die Idee eines Bundes,[366] welcher zu Anfang des 17. Jahrh, gegenüber dem damals bes. in Deutschland verbreiteten gnostischen Mysticismus einer- u. dem scholastischen Orthodoxismus andererseits, zur allgemeinen Umgestaltung u. Verbesserung in Staat, Kirche u. Schule auf Grund des reinen u. richtig verstandenen Schriftchristenthums von allen Ständen Europas geschlossen werden sollte. Diese Idee ging von Joh. Val. Andreä (s.d. 4) aus u. war dargestellt in den drei gedruckten Aufrufen: Fama fraternitatis R. C. od. Brüderschaft des hochlöblichen Ordens des R. C., Kassel 1614; Confession u. Bekenntniß der Societet u. Bruderschafft R. C., ebd. 1615, u. Chymische Hochzeit Christian Rosenkreutz (1603 geschrieben) 1616. Nach der Einkleidung der Idee in der letzten Schrift war Christian Rosenkreuz (womit der echte Christ mit seinen Freuden u. Leiden im Verhältniß zu Gott u. zur Welt bezeichnet werden sollte), ein junger Edelmann, geb. 1388, aus dem Kloster nach dem Heiligen Lande gezogen u. hatte in Damaskus, Ägypten u. Fez die Geheimnisse der Physik, Mathematik u. Magie gelernt.

Mint ahogy az idézetek is jelzik, többféle teória létezik Christian Rosenkreuz születési évét illetően: 1378, 1383, illetve 1388.
A véleményem szerint az utolsó a helyes, amit igazolni fogok a későbbiekben.

A Rózsa és a Kereszt Ősi Misztikus Rendjére (Antiquus Mysticusque Ordo Rosae Crucis - A.M.O.R.C.) kifejezetten titkos társaság:

http://www.kfki.hu/chemonet/hun/olvaso/ ... em/mr.html
Szathmáry László (*1880 – 1944)
A magyar rózsakeresztesek.
Szülei elôkelô nemesek, de annyira szegények, hogy ötéves korban kolostorba adják (*Christian Rosenkreuz-ot), ahol az értelmes fiú csakhamar megtanul latinul és görögül. Idô multával a kolostor egyik barátja rábeszéli, hogy kísérje el ôt a szentsírhoz. Elindulnak. A barát Cipruszban elhal. Ekkor egyedül folytatja az utat Damaszkusz felé. Útközben megbetegszik, de Isten különös kegyébôl meggyógyul. Az öreg damaszkuszi arabok eldicsekednek elôtte titokzatos tudományukkal. Miután arabul megtanul, elsajátítja azoknak a tudományát is. Húsz éves korban elhagyja Arábiát és Egyiptomba megy. Itt nem sokáig marad. Behajózza az egész Földközi-tengert, végül Fez-ben telepedik le. Fez-ben kabalával, mágiával, fizikával, alkémiával és gyógyászattal foglalkozik. Két év mulva elhagyta az arab várost és sok "drága tudomány"-nyal megrakodva, Spanyolországba, majd hazájába, Németországba tér vissza. Itt a tudománynak él és fôleg a fémek transzmutálásával [átalakításával] foglalkozik. Látja az emberek vallástalanságát. Ekkor elhatározza, hogy megváltoztatja ôket. Társakat keresett. Régi kolostorából három testvért vett magához, akikkel hûséget, engedelmességet és hallgatást fogadtatott. A testvérek azután papírra vetették mindazt, amit ROSENKREUTZ mondott. Ez a négy ember alkotta az elsô "rózsakeresztes" társaságot. Késôbb még pár emberrel kiegészítették magukat, úgyhogy összesen nyolcan voltak.
A testvérek a következôkre kötelezték magukat:
1. Senki sem ûz más mesterséget, mint betegek gyógyítását, azt is minden haszon nélkül.
2. Senki sem köteles egyenruhát viselni, mindenki országának megfelelôen öltözködik.
3. Minden testvér, minden évben C napon S-ben megjelenik; távolmaradását megindokolja.
4. Minden testvér gondoskodik egy értelmes utódról, aki ôt követi hivatásában.
5. Az R. C. legyen a testvérek pecsétje, jelszava.
6. A testvériség 100 évig titokban maradjon.
A testvérek megismerkedtek minden titkos tudománnyal és világgá mentek. Végezték munkájukat, úgy, ahogy kötelezték magukat, CHRISTIAN ROSENKREUTZ – miután titkát átruházta társaira – barlangba vonult és 106 éves korában meghalt.

Ebben a sziklasírban feküdt érintetlenül 120 évig. 1604-ben felfedezték sírját. S mikor a barlangban széttekintettek, az oltáron réztáblát találtak, amelyen ez volt olvasható: A. C. R. C. Hoc universi compendium vivus mihi sepulchrum feci [Élôként készítettem magamnak ezt a sírt a világmindenség hasznára].[3]
A barlang fala tele volt titokzatos felírásokkal, az oltár pedig nagymennyiségû kézirattal, amely jórészt az aranycsinálásról szólt.
Ezt a mesét titkos könyvekben olvashatjuk. A könyvek címe "Fama fraternitatis, oder Entdeckung der Brüderschaft des hochlöblichen Ordens der R. C. Cassel, 1614." [Fama fraternitatis, avagy a rózsakeresztesek érdemesült rendjének testvériségérôl], "Confessio fraternitatis, oder Bekenntniss der löblichen Brüderschaft des hochgeehrter Rosenkreutzes. Cassel, 1615." [Confessio fraternitatis, avagy vallomás a mélyen tisztelt rózsakeresztesek dícséretre méltó testvériségérôl], "Allgemeine und General Reformation der gantzen weiten Welt. Cassel, 1615." [Az egész további világ általános és átfogó megújítása], "Chymische Hochzeit Christiani Rosenkreutz. Strassburg, 1616."[Christian Rosenkreutz. kémiai menyegzôje]. Ezekbôl az írásokból tudjuk meg, ki volt CHRISTIAN ROSENKREUTZ, mit mûvelt; kik azok a rózsakeresztesek, mi a céljuk, s mily eszközökkel dolgoztak.
SzerzôJük, JOHANN VALENTIN ANDREAE Würtenbergi teológus. A munkákon a szerzô neve nincsen feltüntetve, mindössze csak a "Vale" üdvözlô szócska van aláírva. Ezért többen kétségbevonták szerzôségét, így H. KOPP [4], ECKHARDT S. [1] és mások. Azonban az egyes könyvek közötti összefüggés és az elbeszélés módja kétségkívül bizonyítja, hogy szerzôjük azonos. Az is kétségtelen, hogy a régi írók ANDREAE-t tartották a könyvek szerzôjének.[5]

A rózsakeresztesek társasága Németországban keletkezett. Ennek egyik lelkes tagja, MICHAEL MAIER, aki 1620 körül vitte át a tanokat Angliába, ahol ROBERT FLOOD dolgozott a társaság megszervezésén. A rózsakeresztesség azonban nagyon sokat köszönhet ANDREAE könyveinek. A figyelmet a titkos társulásra ô hívta fel, s az alkémisták kaptak a tömörülés gondolatán.

A rózsakeresztes-rend vallásos alapon mûködött, mert a nagy titok megfejtése csak "Isten hozzájárulásával" lehetséges. Azért mondja a rózsakeresztes mester fiatalabb testvéreinek: "Mi a mûvészetet isteninek nevezzük, mert tökéletes, de csak azon gyermekek részére bölcseség az, akiknek Isten adományozza".[11] Isten csak vallásos embert fogad kegyébe; ezért volt vallásos BÁRÓTZI, GRÓF TÖRÖK és a többi magyar rózsakeresztes.

A rózsakeresztes rendbe való felvétel szertartások mellett folyt le. A jelölttel nem ismertették meg azonnal titkukat, hanem kérdésekkel iparkodtak felfogását megállapítani. Avatáskor a fômester beszédet tartott. Elôadásának tárgya a bölcsek kövével állott összefüggésben. Rámutatott annak lehetôségére, példákat hozott feI a fémátalakításra, bizonyította az aranycsinálás isteni eredetét és a jelölteket Istenfélelemre intette.
A rózsakeresztes-rend tagjai ügyeltek arra, hogy a titok avatatlanok kezébe ne jusson.


http://www.kfki.hu/chemonet/hun/olvaso/ ... szerb.html
Szerb Antal
A rózsakeresztesek
A rózsakeresztesek szervezete ügyesebb és erôsebb volt, mint az összes többi titkos társaságé. Legfontosabbnak a titoktartást tekintették. A rózsakeresztes nem ismerte társait, sokszor még fônökét sem. Ezzel szemben mindent be kellett jelentenie feljebbvalóinak, különösen tudományos eredményeit. Mert hiszen, mondják a törvények, úgy sincs olyan titok sem a természetben, sem a királyi mûvészet, vagyis az aranycsinálás világában, amit a legfelsôbb rózsakeresztes fokozatok viselôi már ne tudnának, sôt a mágus nemcsak a titkot tudja, hanem azt is, hogy az illetô testvér a titok birtokában van.
Titoktartásuk ereje olyan nagy volt, hogy még a renegátok sem árulták el ôket.

Az asszimilált zsidó családba született Szerb Antal (*1901 – 1945; akinek az édesapja, Szerb Károly szabadkőműves volt) szerint a Rózsakeresztes Rend tényleges megalapítója Michael Maier, II. Rudolf udvari orvosa volt tulajdonképpen:

http://www.kfki.hu/chemonet/hun/olvaso/ ... szerb.html
Szerb Antal
A rózsakeresztesek
Az igazság az, hogy Christian Rosencreutz nyilván sohasem élt. A tudósok azt is kimutatták, micsoda más hasonló legendák alapján állította össze a két könyv szerzôje a Rosencreutz-mesét. De nemcsak Rosencreutz nem élt, hanem a társaság sem létezett, melynek híveket gyûjtött áz ismeretlen szerzô.

Az 1614-et követô években Németországban sok könyv és röpirat keletkezik, mely a rózsakeresztesekrôl szól – ezeket azok az emberek írták, akik csatlakozni szerettek volna, és így adtak magukról életjelet. De senkirôl sem tudunk, akit felvettek volna. Michael Maier, II. Rudolf udvari orvosa volt az egyetlen, aki azt állította magáról, hogy rózsakeresztes. Lassanként el is ült az érdeklôdés. A rózsakeresztesek láthatatlanokká váltak, mielôtt láthatók lettek volna.

Maga a rózsakereszt hosszú lappangás után 1710-ben jelenik meg újra a színen. Egy Sincerus Renatus néven író német tudós könyvet ad kí, amelynek a címe: Az arany- és rózsakeresztes rend testvérisége által elôállított valóságos és tökéletes Bölcsek Köve. Nemsokára hallani már az arany- és rózsakeresztes rend imperátorairól is. A XVIII. század a titkos társaságok fénykora.

Néhány szemléletes rózsakeresztes ábra:

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Geheime Figuren der Rosenkreuzer, aus dem 16ten und 17ten Jahrhundert: aus einem alten Mscpt. Zum erstenmal ans Licht gestellt: erstes -[drittes] Heft
(1785-[1788])

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Darstellung aus „Geheime Figuren der Rosenkreuzer“, 1785.

http://wiki.anthroposophie.net/Christian_Rosenkreutz
Die Inkarnation des Christian Rosenkreutz im 13. Jahrhundert
Flor und Blancheflor
Die Initiation des Christian Rosenkreutz, die ihn im Jahre 1459 zur Chymischen Hochzeit führte, wurde durch eine Einweihung in einer früheren Inkarnation im 13. Jahrhundert vorbereitet. Sie fällt in die Zeit um das Jahr 1250, das eine derartige geistige Finsternis über die Menschheit fiel, dass selbst hohen Eingeweihten für eine kurze Weile der unmittelbare Einblick in die geistige Welt verwehrt war. Diese geistige Finsternis war aber nötig, um den Intellekt vorzubereiten, der in unserem gegenwärtigen Bewusstseinsseelen-Zeitalter voll ausgebildet werden soll. In dieser Inkarnation wurde Christian Rosenkreutz erstmals, zwar nicht öffentlich, aber esoterisch mit diesem Namen bezeichnet. Es hatte sich in ihm jene Seele des Flos oder Flor wiederverkörpert, von dem in der Sage von Flor und Blancheflor (Rose und Lilie) gesprochen wird, die um 1230 von Konrad Fleck in Gedichtform gebracht worden war:
"In den Eingeweihtenkreisen sagte man: Dieselbe Seele, die in Flos oder Flor war und die besungen wird in dem Liede, ist wiederverkörpert erschienen im dreizehnten und vierzehnten Jahrhundert zur Begründung einer neuen Mysterienschule, welche in einer neuen, der Neuzeit entsprechenden Weise das Christus-Geheimnis zu pflegen hat, in dem Begründer des Rosenkreuzertums." (Lit.: GA 57, S 422f)

Von Fès kam Christian Rosenkreutz nach Spanien, um schließlich nach vielen weiteren mühseligen Reisen wieder nach Deutschland zurückzukehren. Im Verlaufe seiner Reise in den Orient hatte er die ganze Weisheit der Zwölf wieder in sich aufgenommen und konnte nun beginnen, seine Lehren zu verbreiten. Doch wurde er zunächst nicht verstanden. Dennoch gilt das Jahr 1413 als "innerer" Gründungszeitpunkt des Rosenkreuzerordens. (Lit.: Viktor Stracke, S. XXIII).

Die Initiation durch Manes
1459 wurde Manes zum Initiator von Christian Rosenkreutz:
"Als ein «höherer Grad» wird innerhalb dieser ganzen Strömung die Initiation des Manes angesehen, der 1459 auch Christian Rosenkreutz initiierte: sie besteht in der wahren Erkenntnis von der Funktion des Bösen." (Lit.: GA 262, S 24)

Die mit dieser Initiation verbundenen Erlebnisse sind in der Chymischen Hochzeit des Christiani Rosencreutz Anno 1459 festgehalten.
"Im Jahre 1459 war es, als eine hohe spirituelle Individualität, verkörpert in der menschlichen Persönlichkeit, die vor der Welt den Namen Christian Rosenkreutz trägt, als Lehrer zunächst eines kleinen Kreises eingeweihter Schüler auftrat. 1459 wurde Christian Rosenkreutz innerhalb einer streng in sich abgeschlossenen spirituellen Bruderschaft, der Fraternität Rosae crucis, zum Eques lapides aurei, zum Ritter des des Goldenen Steins erhoben." (Lit.: GA 99, Erster Vortrag).

Ordensbegründung
Der Beginn des Bewußtseinsseelenzeitalters (1413) gilt gleichzeitig auch als "innerer" Gründungszeitpunkt des geheimen Ordens vom Rosenkreuz. (Lit.: Viktor Stracke, S. XXIII). "Nach Deutschland zurückgekehrt, arbeitet er (Christian Rosenkreutz) zunächst 13 Jahre allein, um dann 7 Jünger einzuweihen und damit den Grundstein zur Bruderschaft der Rosencreutzer zu legen. Nach Michael Maier wäre somit 1413 die Geburtsstunde des Ordens." (Lit.: Willy Schrödter, S. 10).

Die Entdeckung des Grabes von Christian Rosenkreutz
120 Jahre später, also im Jahre 1604, beschließt Bruderr N.N., der mittlerweile das Oberhaupt des inneren Kreises der Rosenkreuzer geworden ist, den zentralen Tempel umzubauen und zu erweitern. Dabei stößt er auf eine geheime Tür, auf der zu lesen war:
POST CXX ANNOS PATEBO (Nach 120 Jahren werde ich offenbar)
Durch die Tür gelang Bruder N.N. in eine Krypta, die sieben Seiten und sieben Ecken hat. Jede Seite ist fünf Fuss breit und acht Fuss hoch und obwohl das Licht der Sonne die unterirdische Kammer noch nie berührt hat, so ist sie doch hell erleuchtet "von einer anderen Sonne, die dieses von der anderen Sonne gelernt hat". Sie ist in der Mitte der Kammer unter der Decke angebracht. Darunter erhob sich in der Mitte der Krypta ein Altar, der mit einer Messingplatte bedeckt war, auf der zu lesen stand:
A.C.R.C. hoc universi compendium vivus mihi sepulchrum feci (Dies Kompendium des Alls habe ich mir zu meinen Lebzeiten zum Grabmal gemacht.)
Um den ersten Reif oder Rand herum, wie es in der Fama heißt, stand:
Jesus mihi omnia (Jesus ist mir alles)
In der Mitte standen vier Figuren (die Sphinxtiere bzw. Evangelisten-Symbole) von einem Kreis umschlossen, dessen Umschrift lautete:
1. Nequaquam vacuum - (nirgends Leere), um das Bild eines Löwen
2. Legis jugum - (Joch des Gesetzes), um das Bild eines Stieres
3. Libertas Evangelii - (Freiheit des Evangeliums), um das Bild eines Adlers
4. Dei gloria intacta - (Die unantastbare Herrlichkeit Gottes), um das Bild eines Menschen.
Als man den Altar verrückte, entdeckte man unter einer Messingplatte den völlig unversehrten Leichnam des Vater und Bruders Rosenkreutz. In der rechten Hand hielt er ein Pergament, das Liber T (Liber Testamentum genannt, das Buch Gottes, welches, wie gesagt wird, "nach der Bibel unser grösster Schatz ist, den wir nicht der Kritik der Welt überliefern dürfen".
Die Vereinigung der alten atlantischen Weisheit mit der des Orients
Die zentrale Aufgabe von Christian Rosenkreutz ist es, die Weisheit der alten Atlantis mit der des Orients zu verbinden:
"Die Quelle all der Weisheit des Ostens wie des Westens, dessen müssen wir uns klar sein, ist Atlantis.
Atlantis war ein Land, das von dichten Wassernebelmassen eingehüllt war. Diese dichten Wassernebelmassen hatten eine ganz bestimmte Beziehung zum Menschen. Der Mensch von damals empfand etwas dabei. Sie machten seine Seele empfänglich für die Sprache der Götter. Im Rieseln der Quellen, im Rauschen der Blätter hörte der Atlantier den Gott zu sich reden. Und wenn er einsam wurde und still in sich gekehrt, so vernahm er einen Laut als Stimme des Gottes der zu ihm sprach. Da brauchte er keine Gesetze und Gebote, der Gott selbst sagte ihm, was er tun müsse. Und jener Laut, der überall in Atlantis tönte und der aus den Herzen der Menschen widerhallte in stillen Stunden der Einkehr, er ward später in Ägypten in Zeichen gesetzt als Tauzeichen: T. Es ist dies auch die ursprüngliche Form des Kreuzes.
Wenn wir uns nun klar sind, wie damals die Wassernebelmassen die Verbindung mit dem Göttlichen herstellten, so dass der Mensch ganz unmittelbar die Weisheit seines Gottes aufnehmen und verstehen kontte, so wollen wir einmal unseren Blick hinwenden auf das Wasser, das in unseren Ländern flutet. Wenn wir dann ein Tautröpfchen im Grase funkeln sehen im Lichtglanz der Morgensonne, dann wird uns andächtig ums Herz. Und dieses strahlende Tautröpfchen ist uns ein Denkmal, ein Denkmal jener Zeiten in Atlantis, wo das WAsser als Nebel das Land umhüllte, und der Mensch die Weisheit der Götter um sich verspürte.
Die Weisheit der Atlantis verkörperte sich im Wasser, im Tautropfen. Tau, unser deutsches Wort Tau, ist nichts anderes als jener alte atlantische Laut. So wollen wir mit Ehrfurcht und Andacht jedes Tautröpfchen betrachten, das am Grashalm blinkt, als heiliges Vermächtnis jener Zeit, wo das Band zwischen Menschen und Göttern noch nicht zerrissen war. Das Tauzeichen, das alte Kreuzeszeichen heißt im lateinischen crux. Und was heißt Tau, Tautropfen? ros. "Ros-crux" ist unser Rosenkreuz.
Nun erkennen wir seine wahre Bedeutung. Es ist also das TAO der Atlantis, die Weisheit der Atlantis, welche uns heute entgegenstrahlt im Tautropfen. Nichts anderes will uns das Rosenkreuz sagen. Es ist ein Symbol für das neue Leben, das in der Zukunft in geistiger Art erblühen wird.
So blieb unserer nordischen Bevölkerung ein inniger Zusammenhang mit der alten Atlantis. Anders war es bei jenen Bevölkerungsgruppen, die nach Osten gewandert waren und sich zu den vier Kulturepochen der Inder, Perser, Ägypter, Griechen-Römer entwickelten. Sie machten eine selbständige Entwicklung durch. Aber es ist ein Gesetz in der geistigen Welt, dass jede Kultur, die sich selbständig eine Weile emporgerungen hat, zugrunde gehen muss, wenn sie nicht von neuem einen Einschlag erhält aus jenen Gebieten, von denen sie ausging, die ihr Mutterland waren. So war es notwendig für die hohe orientalische Kultur, aus unseren Gebieten einen Einschlag zu erhalten, sich zu verschmelzen mit der geistigen Kultur, die sich in unseren Ländern in der Stille gebildet hatte.
Jene hohe Individualität, die das das erkannte, war Christian Rosenkreutz. Er war es, der im 13. und 14. Jahrhundert das große Werk unternahm, die geistige Kultur des Ostens mit der des Westens zu verschmelzen. Er hat immer unter uns gelebt und ist auch heute noch bei uns als Führer im spirituellen Leben. Die geistige Kultur des Orients, wie sie sich als höchste Blüte der östlichen Weisheit im Alten und Neuen Testament darstellt, brachte er in innige Harmonie mit der alten von Atlantis herstammenden Weisheit. (Lit.: GA 266/1, S 218f)

Valójában irreleváns a számunkra az, hogy Christian Rosenkreuz valóságos személy volt-e, vagy sem. A lényeg viszont az, hogy a születését a XIV. század végével hozták kapcsolatba, az "alkémiai menyegzőjét", a XV. század hatodik évtizedével (1459 ?...), a tényleges Rózsakeresztes Rendnek a fellendülését pedig a XVIII. század elejével; egy korábbi inkarnációját pedig a XIII. század közepetájával.

Hogy fel tudja az ember deríteni a Christian Rosenkreuz személyéhez fűződő misztériumot, ahhoz feltétlenül célszerű megvizsgálni ezen időszakok olyan kozmikus vonzatait, melyek a Shem ha-Mephoras-sal ("Isten 72 szellemével") hozhatók kapcsolatba:


1240.04.08. 04:27 UT
Nap-Mars konjunkció:25,5°/25,7°Kos; -Hold oppozíció:25,5°Mérleg; -Szaturnusz quadrat:23,9°Rák; -Uránusz oppozíció:24,7°Bak
(1,8°)

1250.11.25. 08:43 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz
-Plútó konjunkció:10,5°/10,5°/4,9°/7,4° /1°Nyilas; -Uránusz quadrat:1,2°Halak
(9,3°/9,5°)

1263.01.11. 14:10 UT
Nap-Hold konjunkció:28,7°Bak; - Mars-Szaturnusz-Uránusz quadrat:24,2°/23,6°/19,2°Kos
(9,5°)



1361.12.12. 16:18 UT
Nap-Mars konjunkció:29,2°/22,9°Nyilas; -Hold-Uránusz oppozíció:29,2°/25,5°Iker; -Szaturnusz quadrat:27,2°Szűz
(6,3°)

1375.08.12. 01:50 UT
Nap
-Merkur-Uránusz konjunkció:26,5°/26,6°/28,1°Oroszlán; -Hold-Szaturnusz oppozíció:26,5°/25,4°Vízöntő; -Mars -Plútó quadtat:26,1°/22,5°Bika (2,7°/5,6°)
(Partial holdfogyatkozás)

1376.11.26. 19:02 UT
Nap
-Merkur-Vénusz-Mars konjunkció:13,4°/14°/13,1°/5,7°Nyilas; -Hold oppozíció:13,4°Iker; -Szaturnusz quadrat:5,1°Halak; Uránusz oppozíció:7,4°Szűz (8,3°/8,9°)

1385.06.23. 07:50 UT
Nap-Mars
-Jupiter-Szaturnusz konjunkció:9,4°/9,6°/11,3°/4,7°Rák; -Hold oppozíció:9,4°Bak; -Uránusz quadrat:11,4°Mérleg (6,7°)

1386.10.08. 09:07 UT
Nap-Uránusz konjunkció:23,1°/20,7°Mérleg; -Hold oppozíció:23,1°Kos; Mars quadrat:26,5°Bak; -Szaturnusz oppozíció:28,1°Rák
(7,4°)

1388.04.07. 8:42 UT
Nap-Hold konjunkció:25,9°Kos; -Uránusz oppozíció:27,5°Mérleg; -Mars quadrat:29,6°Bak; -Szaturnusz oppozíció:5,7°Oroszlán
(9,8°) "+"

1397.05.12. 13:41 UT
Nap
-Merkur -Neptunusz konjunkció:29,7°/29,4°Bika/0,2°Iker; -Hold-Szaturnusz-Uránusz oppozíció:29,7°Skorpió/0,5°/8,6°Nyilas; -Mars quadrat:9,4°Szűz (9,7°/10°)

1409.10.09. 00:46 UT
Nap-Hold konjunkció:24,2°Mérleg; -Szaturnusz oppozíció:24,1°Kos; -Mars quadrat:22,3°Rák; -Uránusz oppozíció:27°Bak
(4,7°)
(Teljes napfogyatkozás)

1410.01.05. 13:10 UT
Nap-Hold-Uránusz konjunkció:23,9°/23,9°Bak/0,5°Vízöntő; -Mars oppozíció:25,1°Rák; -Szaturnusz quadrat:21,1°Kos; -Uránusz
(9,4°)

1410.04.19. 08:30 UT
Nap-Szaturnusz konjunkció:7,2°/1,6°Bika; -Hold oppozíció:7,2°Skorpió; -Mars
-Jupiter quadrat:2,8°/3,4°Oroszlán; -Uránusz oppozíció:4,9°Vízöntő (5,6°)

1411.01.24. 12:21 UT
Nap-Hold-Mars Uránusz konjunkció:12,9°/12,9°/9,3°/5,4°Vízöntő; -Szaturnusz quadrat:5,1°Bika
(7°)

1418.11.13. 16:36 UT
Nap-Hold oppozíció:29,9°Skorpió/Bika; -Mars-Uránusz quadrat:26,8°Vízöntő/3,1°Halak; -Szaturnusz oppozíció:2,9°Szűz
(6,3°)

1419.08.21. 06:00 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz konjunkció:5,8°/5,8°/2°/6,6°Szűz; -Uránusz oppozíció:9,1°Halak;
-Jupiter quadrat:9,3°Iker (7,1°/7,3°)

1420.05.27. 16:10 UT
Nap-Hold oppozíció:14,5°Iker/Nyilas; -Mars-Uránusz quadrat:8,1°/14,9°Halak; -Szaturnusz oppozíció:10,2°Szűz
(6,8°)

1430.03.24. 08:15 UT
Nap-Hold
-Merkur-Mars-Jupiter-Uránusz konjunkció:12°/12°/15,4°/20,7°/15,4°/20,4°Kos; -Szaturnusz quadrat:13,6°Bak; -Plútó oppozíció:14,4°Rák (8,7°)

1430.12.29. 19:31 UT
Nap-Szaturnusz konjunkció:17°/16,3°Bak; -Hold
-Plútó oppozíció:17° /16,7°Rák; -Mars quadrat:18°Mérleg; -Uránusz oppozíció:21,1°Kos
(4,8°)

1443.03.01. 23:31 UT
Nap-Hold-Mars konjunkció:19,8°/19,8°/11,8°Halak;
-Neptunusz oppozíció:11,1°Szűz; -Szaturnusz-Uránusz quadrat:11,5°/11,6°Iker
(8,3°/8,7°)

1453.01.10. 00:57 UT
Nap-Hold konjunkció:29,1°Bak; -Uránusz oppozíció:28,5°Rák; -Mars quadrat:3,1°Bika; -Szaturnusz oppozíció:0,5°Skorpió
(4,6°) "+"

1467.12.26. 17:27 UT
Nap-Hold konjunkció:13,8°Bak; -Mars-Szaturnusz quadrat:15,4°/9,5°Kos; -Uránusz oppozíció:11,7°Mérleg
(5,9°)

1477.04.28. 03:57 UT
Nap-Mars konjunkció:16,4°/14,3°Bika; -Hold-Uránusz oppozíció:16,4°/21,6°Skorpió; -Szaturnusz quadrat:15,1°Oroszlán
(7,3°)

1489.12.22. 07:12 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:10°/10°/14,8°/17°/15,2°Bak
(7°) "I"
(Annular napfogyatkozás)



1705.01.25. 05:06 UT
Nap-Hold konjunkció:5,2°Vízöntő; -Uránusz oppozíció:1,6°Oroszlán; -Mars-Szaturnusz quadrat:2,1°Bika/29,8°Kos
(5,4°)

1714.05.29. 07:04 UT
Nap-Mars konjunkció:7,4°/2,7°Iker; - Hold oppozíció:7,4°Nyilas; -Szaturnusz-Uránusz
-Plútó quadrat:4,9°/12,4° /8,7°Szűz
(9,7°)
(Teljes holdfogyatkozás)

1716.06.19. 17:17 UT
Nap-Hold-Mars konjunkció:28,4°/28,4°Iker/1°Rák; -Szaturnusz-Uránusz quadrat:0,6°Mérleg/22,1°Szűz
(8,9°)

1726.05.02. 01:49 UT
Nap-Hold konjunkció:11,3°Bika; -Uránusz oppozíció:11,2°Skorpió; -Mars quadrat:10,8°Oroszlán; -Szaturnusz oppozíció:3,5°Vízöntő
(7,8°) "+"


Mielőtt bármilyen következtetéseket vonnánk le a bemutatott konstellációk összefüggéseiből, feltétlenül érdemes azt is figyelembe venni, hogy az AMORC (Antiquus Mysticusque Ordo Rosæ Crucis - Alte und Mystische Orden Rosae Crucis - a Rózsa és a Kereszt Ősi Misztikus Rendjére) az eredetét akár Ehnaton (Amenhotep IV.) fáraóval is hajlamos kapcsolatba hozni:

http://amorc.shp.hu/hpc/web.php?a=amorc&o=1159172850
Kép
Rózsakeresztesek, akik ismerik a lélek alkímiáját

Esküvel kötelezték
A legenda szerint a rózsakeresztes hagyományok az ősi egyiptomi misztériumiskoláig nyúlnak vissza, amelynek beavatásra jelölt tagjai a szfinx előtt tették le az esküjüket. Ehnaton fáraó hozta létre az első egységes tananyagot, amely aztán a rózsakeresztesek, az alkimisták és a templomos lovagok segítségével eljutott a középkori Európába. A reneszánsz filozófusai, spirituális beállítottságú gondolkodói segítették a rend terjedését, amelynek működését az elmúlt századokban üldözték.

http://www.amorc.hu/kerdesek_es_valaszok.php
126. Ki volt Ehnaton?
IV. Amenhotep Kr. e. 1378-ban született Thébában, a királyi palotában. Ezoterikus szempontból nézve legfontosabb intézkedése az volt, hogy megalapította a történelem első monoteista vallását. Egyetlen Isten létét hirdette, akit a Nap, Aton jelképez. IV. Amenhotep a nevét is megváltoztatta Ehnaton-ra, melynek jelentése: „Aki Atont szolgálja”. A művészet és a kultúra terén is valóságos forradalmat hajtott végre.
A rózsakeresztes tradíció szerint Ehnaton alapvető szerepet játszott a Rend történetében, mivel ő vezette be az egyiptomi misztériumiskolák mindegyike számára egységes tanításokat és szertartásokat. Ehnaton halála után a thébai papság visszaállította az Amon-kultuszt, Ehnaton műve azonban visszavonhatatlanul a történelem részéve vált.

http://www.amorc-buecher.de/newsletter/nl_nov_10.htm
An der Wiege des Monotheismus - Echnatons Große Hymne an Aton
Echnaton gilt als der Begründer der ersten monotheistische Religion der Geschichte. Echnaton ist in unseren Augen jedoch nicht der Begründer des Monotheismus an sich, denn die Initiierten der Mysterienschulen in Ägypten waren Monotheisten. Wir sagen, dass er der erste war, der den Monotheismus offen verkündete und diesen zur Staatsreligion machte. Anders gesagt, er führte offiziell den Glauben an einen einzigen Gott ein, in einer Epoche, in der sich der Polytheismus auf der ganzen Erde verbreitet hatte. Von Ägypten breitete sich der Orden nach Griechenland aus, besonders unter dem Einfluss des Pythagoras, danach ins Europa des Mittelalters, auf dem Umweg über die Alchemisten und Templer. In den darauf folgenden Jahrhunderten trugen die Denker der Renaissance und die Spiritualisten der Moderne zu seiner Ausbreitung bei, sowohl im Orient, als auch im Occident.

Da oft die Gewissensfreiheit nicht gegeben war, verbarg sich der Orden im Laufe seiner Geschichte unter verschiedenen Namen. Aber er hörte niemals mit seinen Aktivitäten auf, seine Lehren unter den Suchenden, die nach dem Licht verlangten, weiterzuführen. In unseren Tagen ist AMORC der authentische Bewahrer dieses kulturellen und spirituellen Erbes und macht allen aufrichtig Suchenden die universalen Lehren der Rosenkreuzer zugänglich.

http://books.google.de/books?id=q-NT3cC ... g=PA136&dq &source=bl&ots=_4XglT0FXO&sig=jgsvPVBa6UQN6-Wu4gfYxsHYxgs&hl=de&ei=URfeTuTDL9DUsgbi7diKCQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=8&sqi=2&ved=0CFsQ6AEwBw#v=onepage&q&f=false
Harald Lamprecht: Neue Rosenkreuzer: ein Handbuch (2004) ISBN 3525565496, 9783525565490
(S. 136) Der AMORC sieht seine Wurzel demnach nicht etwa in der Rosenkreuzerbewegung des 17. Jahrhunderts, auch nicht in dem in der Fama beschrieben Orden des Christian Rosenkreuz im 15. Jahrhundert, sondern um etwa 1500 vor Christus im ägyptischen „Neuen Reich“. Pharao Thutmose III., Mitregent von Königin Hatschepsut und seit 1480 Alleinherrscher, soll vom 28. März bis 4. April 1489 v. Chr. In seinen Privatgemächern eine besondere Zusammenkunft abgehalten haben – das erste „Council Meeting“ mit 9 Brüdern und 3 Schwestern des Rosenkreuzordens. Dies sei der Beginn davon, daß das alte Mysterienwissen, das bislang nur der Priester und Königfamilie zugänglich war, schrittweise auch auf ausgewählte Personen außerhalb derselben ausgeweitet worden sei. Den entscheidenden Schritt habe dann aber erst ein späterer Nachfolger vollzogen: Pharao Amenhotep IV, genannt Echnaton. Er hat nicht nur die Residenz nach Amarna verlegt und mit der Sonnenverehrung einen Monotheismus eingeführt, sondern habe vor allem die Türen der Mysterien- und Weisheitsschulen weit geöffnet, so daß „alle gebildeten Menschen; die sich dieses Wissen gerne aneigenen wollten, sich die notwendigkeit Belehrungen verschaffen konnten. Bei diesem „Wissen“ habe es eigentlich bei den Weisen des versunkenen Erdteiles Atlantis gehabt, die es jedoch rechtzeitig vor ihrem Untergang in zwei Richtungen verteilten: nach Osten (China) und nach Westen (Äegypten). Dieses von Ägypten ausgehende Wissen gilt als Ursprung der verschiedenen Kulturen. Griechen, Römer, Araber, Inder und auch das Christentum beruhten darauf. In den verschiedensten Zusammenhängen sieht man es immer wieder aufleuchten.

http://books.google.de/books?id=Tf3wC4I ... pg=PA76&dq &source=bl&ots=cfoTvkUBUn&sig=PHFULurliH1Iaw26LQP_sNQQogE&hl=de&ei=URfeTuTDL9DUsgbi7diKCQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CCoQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false
Michael Bergunder: Religiöser Pluralismus und das Christentum: Festgabe für Helmut Obst zum 60. Geburtstag (2001) ISBN352556547X, 9783525565476
(S. 75-76) Antiquus Mysticus Ordo Rosae Crucis (AMORC)
Der Antiquus Mysticus Ordo Rosae Crucis (AMORC) h für die wurde 1915 in New York von Harvey Spenser Lewis (1883-1939) begründet. Lewis hatte sich für die Erforschung parapsychologischer Zusammenhänge interessiert und hielt Kontakte zu etlichen Okkultisten und Theosophen seiner Zeit. Darüber hinaus war er als Hochgradfreimaurer u. a. Mitglied im Memphis-Misraim-Ritus, dessen Vorliebe für ägyptische Mythologie und Symbolik auch den AMORC prägte.
Der AMORC versteht sich selbst als eine Mysterienschule in uralter Tradition. Unter dem ägyptischen Pharao Amenophis (Echnaton) seien die bis dahin exklusiv der Priesterschaft vorbehaltenen Mysterienschule geöffnet worden. Das ursprünglich von den Überlebenden von Atlantis nach Ägypten überlieferte alte Wissen um die Zusammenhänge des Kosmos sei seitdem für alle Interessierten zugänglich.4 Der AMORC möchte Hüter und Bewahrer dieses besonderen Wissens sein, das in den schier unerschöpflichen Archiven des Ordens in einer ununterbrochenen Kette der Überlieferung bis heute erhalten sei.

http://books.google.de/books?id=q-NT3cC ... g=PA136&dq &source=bl&ots=_4XglT0FXO&sig=jgsvPVBa6UQN6-Wu4gfYxsHYxgs&hl=de&ei=URfeTuTDL9DUsgbi7diKCQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=8&sqi=2&ved=0CFsQ6AEwBw#v=onepage&q&f=false
Harald Lamprecht: Neue Rosenkreuzer: ein Handbuch (2004) ISBN 3525565496, 9783525565490
(S. 136) Der AMORC sieht seine Wurzel demnach nicht etwa in der Rosenkreuzerbewegung des 17. Jahrhunderts, auch nicht in dem in der Fama beschrieben Orden des Christian Rosenkreuz im 15. Jahrhundert, sondern um etwa 1500 vor Christus im ägyptischen „Neuen Reich“. Pharao Thutmose III., Mitregent von Königin Hatschepsut und seit 1480 Alleinherrscher, soll vom 28. März bis 4. April 1489 v. Chr. In seinen Privatgemächern eine besondere Zusammenkunft abgehalten haben – das erste „Council Meeting“ mit 9 Brüdern und 3 Schwestern des Rosenkreuzordens. Dies sei der Beginn davon, daß das alte Mysterienwissen, das bislang nur der Priester und Königfamilie zugänglich war, schrittweise auch auf ausgewählte Personen außerhalb derselben ausgeweitet worden sei. Den entscheidenden Schritt habe dann aber erst ein späterer Nachfolger vollzogen: Pharao Amenhotep IV, genannt Echnaton. Er hat nicht nur die Residenz nach Amarna verlegt und mit der Sonnenverehrung einen Monotheismus eingeführt, sondern habe vor allem die Türen der Mysterien- und Weisheitsschulen weit geöffnet, so daß „alle gebildeten Menschen; die sich dieses Wissen gerne aneigenen wollten, sich die notwendigkeit Belehrungen verschaffen konnten. Bei diesem „Wissen“ habe es eigentlich bei den Weisen des versunkenen Erdteiles Atlantis gehabt, die es jedoch rechtzeitig vor ihrem Untergang in zwei Richtungen verteilten: nach Osten (China) und nach Westen (Äegypten). Dieses von Ägypten ausgehende Wissen gilt als Ursprung der verschiedenen Kulturen. Griechen, Römer, Araber, Inder und auch das Christentum beruhten darauf. In den verschiedensten Zusammenhängen sieht man es immer wieder aufleuchten.

Ehnatonnak a pontos uralkodási ideje a mai napig vitatott:

http://lectorium.hu/folyoirat/szfinx_es_krisztus
Ehnaton „eretnek királyként” vonult be a történelembe. Fiatalemberként a vallás gyökeres megújítására törekedett, azonban Egyiptom abban az időben a befolyásos papok irányítása alatt állt. Amon istent, és a hozzá tartozó panteont eltörölte, helyette pedig egyetlen, igaz Istenként Atont hirdette. Ez tette Ehnatont Mózessel együtt az egyistenhit első megalapítójává a történelemben. Ebben az időben Mózes a zsidó népet tanította az egyistenhitre.
Az olyan rendszerek gyújtópontja, mint Ehnatoné, vagy például Lao-Ce-é, az Atonhoz vagy Taohoz való alapvető odafordulásban áll. Noha Lao-Ce és Ehnaton nézeteinek már nincs közvetlen hatása korunkra, mégis érdekes fényt vetnek azokra a szociális és politikai problémákra, amelyek a mi vízszintes síkon működő tudatunk számára gyakorlatilag megoldhatatlanok.
Az uralkodó kultúra hanyatlásával egyidejűleg, és az Amon papok erőteljes tiltakozása ellenére Ehnaton a maga Aton napvallásával megújította a kormányzás rendszerét. Ez a sokat vitatott korszak csak rövid ideig, körülbelül 15 évig tartott, Krisztus előtt 1353-tól 1335-ig. Erről az impulzusról tanúskodnak a Közép-Egyiptomban, a mai Tell El-Amarnában feltárt, egykor újonnan alapított Akhet-Aton város romjai.
Ehnatont valószínűleg meggyilkolták.

http://de.wikipedia.org/wiki/Echnaton
Echnaton (Geburtsname Amenophis IV.; ägyptisch Amenhotep IV.; später Achenaton) war ein altägyptischer König (Pharao) der 18. Dynastie (Neues Reich) und Sohn von Amenophis III. und Königin Teje. Er erhob den Gott Aton in Gestalt der Sonnenscheibe zum Gott über alle Götter Ägyptens und weihte ihm seine neue Hauptstadt Achet-Aton. Dieser Herrscher setzte auf eine streng nach innen gerichtete Politik und reformierte die Kunst.
Echnatons Regentschaft wird verschieden datiert: ca. 1351–1334 v. Chr., 1340–1324 v. Chr. (Helck) oder 1353–1336 v. Chr. (Krauss).

Kép
Echnaton und Nofretete spielen mit ihren Kindern

Kép
Echnaton mit seiner Familie unter Aton

Gründung von Achetaton
Noch während der Regierung seines Vaters, Amenophis III. (eine Mitregentschaft gilt inzwischen als ausgeschlossen), gründete er eine zeitweilige Residenz in Sisala, wo er sich wegen der Durchführung eines Jubelfestes zu Ehren seines Vaters aufhielt und die Feierlichkeiten leitete. Hierin folgte er dem Beispiel seines Vaters, der ebenfalls eine neue Residenz in Malkatta gegründet hatte. Schließlich wählte er jedoch einen anderen Ort aus, 400 km nördlich von der ehemaligen Hauptstadt Theben, stromabwärts auf einer am Ostufer des Nils von Felsformationen umgebenen, größeren Sandfläche in Mittelägypten. Fast genau zwischen Memphis im Norden und Theben im Süden glaubte Echnaton an den Bergen in einer der dortigen Felsformationen das Hieroglyphenzeichen für „Horizont“ (= Achet) mit der mythologischen Bedeutung von „Anfang und Ende“ zu erkennen, als er mit einem Streitwagen aus Gold und Silber einige Zeit lang flussabwärts gezogen war.
Echnaton beschloss daher in seinem 5. Regierungsjahr am 13. Peret IV (5. Märzjul./ 21. Februargreg.), an diesem Ort seine neue Hauptstadt Achetaton (Horizont des Aton) in der Nähe des heutigen Amarna zu gründen:
„Ich errichte Achetaton für Aton, meinen Vater, an diesem Platz...Ich überschreite die südliche Stele von Achetaton nicht nach Süden, ich werde die nördliche Stele von Achteaton nicht nach Norden überschreiten, um dort Achetaton zu erbauen. Auch errichte es ihm (Aton) nicht auf der Westseite von Achetaton, sondern ich baue Achetaton auf der Seite des Sonnenaufgangs, an einer Stelle, die er sich selbst bereitet hat und die für ihn durch ein Gebirge umrahmt ist...Man baue mir ein Grab im Berg von Achetaton, wo die Sonne aufgeht, in welchem meine Bestattung erfolgen soll nach Millionen von Regierungsjubiläen...Man bestatte darin nach Millionen von Jahren die Große königliche Gemahlin Nofretete...und man bestatte darin nach Millionen von Jahren die königliche Tochter Meritaton.“
– Grenzstele U [10]

Theorien und Spekulationen
Es gibt Theorien, die den biblischen Moses (der nach biblischer Überlieferung Ex 2,1ff EU in Ägypten aufwuchs) und sein Gottesbild in direkte Beziehung zu Echnaton setzen und die den ägyptischen Aton-Glauben in den jüdischen Adon-Glauben des Pentateuch mit großer Detailtreue abgebildet sehen. Sigmund Freud etwa betrachtet in seiner Altersstudie „Der Mann Moses und die monotheistische Religion“ den jüdischen Monotheismus als das über Moses vermittelte Erbe der Religion Echnatons.
Die These, Echnaton bilde aufgrund mehrfacher Entsprechungen eine personelle Einheit mit Moses, wird von den meisten Forschern abgelehnt. Chronologisch wird die Zeit der sogenannten Landnahme in der Regel nicht mit der Zeit Echnatons verbunden, sondern ein bis zwei Jahrhunderte später in die Zeit der Ramessiden datiert.

http://www.newsfox.com/pte.mc?pte=041020011
Bonn (pts/Oct 20, 2004/10:10)
Es folgen Objekte aus der Zeit des "Ketzerkönigs" Echnaton (ursprünglich Amenophis IV.), dem Vorfahren Tutanchamuns, der von ca. 1352 bis 1336 regierte und Aton zum alleinigen Gott, als Quelle sämtlichen Lebens erhob. Der neue Gott wird als Sonnenscheibe dargestellt, deren Strahlen in Menschenhänden enden; ein Ballustraden-Relief aus dieser Zeit markiert in der Ausstellung diese revolutionäre Wende.

http://en.wikipedia.org/wiki/Akhenaten
Akhenaten ( /ˌɑːkəˈnɑːtən/;[1] also spelled Echnaton,[6] Ikhnaton,[7] and Khuenaten;[8][9] meaning "living spirit of Aten") known before the fifth year of his reign as Amenhotep IV (sometimes given its Greek form, Amenophis IV, and meaning Amun is Satisfied), was a Pharaoh of the Eighteenth dynasty of Egypt who ruled for 17 years and died perhaps in 1336 BC or 1334 BC.

Ugyanígy bizonytalan Ehnaton fiának, Tutanhamon uralkodásának az ideje is:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Tutanhamon
Tutanhamon (másik elterjedt írásmód szerint: Tutankhamon, uralkodói nevén: Nebheperuré; i. e. kb. 1343–1325) az ókori Egyiptom XVIII. dinasztiájának egyik utolsó fáraója. Kb. i. e. 1335 és 1325 között uralkodott, de mivel fiatalon került trónra,

http://de.wikipedia.org/wiki/Tutanchamun
Tutanchamun (auch Tutenchamun; ursprünglich Tutanchaton) war ein altägyptischer König (Pharao) der 18. Dynastie (Neues Reich), der etwa von 1332 bis 1323 v. Chr. regierte.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Tutankhamun
Tutankhamun (alternately spelled with Tutenkh-, -amen, -amon), Egyptian twt-ˤnḫ-ı͗mn; approx. 1341 BC – 1323 BC) was an Egyptian pharaoh of the 18th dynasty (ruled ca. 1333 BC – 1323 BC in the conventional chronology), during the period of Egyptian history known as the New Kingdom. His original name, Tutankhaten, means "Living Image of Aten", while Tutankhamun means "Living Image of Amun".

http://fr.wikipedia.org/wiki/Tout%C3%A2nkhamon
Toutânkhamon (né vers -1345, mort vers -1327) est le onzième pharaon de la XVIIIe dynastie (Nouvel Empire).

Il va régner jusqu'à l'âge de dix-huit ou dix-neuf ans (certains spécialistes comme, Marc Gabolde et Edward Frank Wente disent 20, voire 23 ou 27). Son règne est situé entre les années -1336 / -1335 à -13273.

Dates de règne -1355 à -1346 (selon D. B. Redford)
-1348 à -1339 (selon R. A. Parker)
-1348 à -1338 (selon D. Arnold)
-1347 à -1339 / -1338 (selon A. H. Gardiner, E. Hornung)
-1343 à -1333 (selon A. D. Dodson)
-1340 à -1331 (selon C. Aldred, K. A. Kitchen)
-1336 / -1335 à -1327 (selon le British Museum, J. Málek, I. Shaw, N. Grimal)
-1335 à -1325 (selon J. von Beckerath)
-1334 à -1324 (selon E. F. Wente)
-1333 à -1323 (selon R. Krauss)
-1319 à -1309 (selon H. W. Helck)

http://www.focus.de/kultur/diverses/ges ... 81036.html
GeschichteVaterschaftstest für Pharao Tutanchamun
Geschichte: Vaterschaftstest für Pharao Tutanchamun - weiter lesen auf FOCUS Online: http://www.focus.de/kultur/diverses/ges ... 81036.html
Mittwoch, 17.02.2010, 09:52
Geschichte: Vaterschaftstest für Pharao Tutanchamun
Dass die Klärung der verwandtschaftlichen Beziehungen zwischen den verschiedenen Pharaonen und Königinnen dieser Epoche den Forschern bislang so viel Mühe bereitet hat, liegt unter anderem daran, dass die Zeit zwischen der Regentschaft Amenhoteps III. und dem Tod von Tutenchamun (um 1310 v. Chr.) eine Phase des Umbruchs war.

http://www.focus.de/wissen/wissenschaft ... 88640.html
Donnerstag, 09.04.2009, 14:32
Ausstellung: Falscher Pharao
Zum anderen ist da der mythenumrankte König Tutanchamun. Jener Kindpharao, über den trotz seiner goldenen Maske kaum etwas bekannt ist. Tutanchamun, vermutlich Sohn Echnatons, regierte nur zehn Jahre. Er starb vermutlich mit 18 Jahren 1323 v. Chr. und hinterließ in seinem Grab Goldschätze von gewaltigem Ausmaß. Man weiß fast nichts über sein Leben, weil seine Nachfahren alle Schriften über ihn auslöschten. War es Mord oder starb er nach einer Knieverletzung?

http://www.newsfox.com/pte.mc?pte=041020011
Bonn (pts/Oct 20, 2004/10:10)
Tutanchamun - das Goldene Jenseits - Grabschätze aus dem Tal der Könige
04. November 2004 - 01. Mai 2005 in Bonn
Den Höhepunkt der Ausstellung bilden sicher die sich anschließenden Grabbeigaben des Tutanchamun (1332 - 1323 v. Chr.). Nach dem Scheitern von Echnatons Revolution bemühten sich seine Nachfolger, den Kult der alten Götter im ganzen Land wiederzubeleben. Tutanchamun kam noch als Kind auf den Thron, seine genaue Verbindung zum Königshaus ist unklar, dennoch steht er historisch für die Rückkehr zu dem Gott Amun.

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Der mittlere Sarg des Pharao


Ehnaton-nal, illetve Tutanhamon-nal kapcsolatba hozható konstellációk, melyek a Shem ha-Mephoras-nak („Isten 72 szellemének“) voltak a kozmikus forrásai:

-1368.12.18. 22:21 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:16,1°/16,1°/13,2°/10,7°/6,4°Nyilas (9,7°)
"I"
(Partial napfogyatkozás)

-1359.07.15. 11:40 UT
Nap-Hold
-Vénusz-Mars konjunkció:9°/9° /8°/6,8°Rák; -Uránusz oppozíció:10,4°Bak; -Szaturnusz quadrat:3,2°Kos (7,2°)
(Annular napfogyatkozás)

-1358.04.22. 04:21 UT
Nap-Szaturnusz konjunkció:18,3°/8,6°Kos; -Hold oppozíció:18,3°Mérleg; -Mars-Uránusz quadrat:12,4°/16,2°Bak
(9,7°)

-1348.02.16. 19:01 UT
Nap-Hold
-Merkúr-Mars-Uránusz konjunkció:15,5°/15,5°/20,7°/24,8°/21,4°Vízöntő; -Szaturnusz -Neptunusz oppozíció:17,8° /24,1°Oroszlán (9,3°)

-1335.01.09. 00:25 UT
Nap
-Merkúr-Mars-Szaturnusz konjunkció:7,7°/7,2°/3,6°/10°Bak; -Hold oppozíció:7,7°Rák; -Uránusz quadrat:10,7°Kos (7,1°)

-1335.10.15. 23:32 UT
Nap-Hold konjunkció:11,2°Mérleg; -Uránusz oppozíció:17,1°Kos; -Mars quadrat:10,7°Rák; -Szaturnusz oppozíció:13,4°Bak
(6,4°) "+"
(Partial napfogyatkozás)

-1334.01.12. 22:42 UT
Nap-Hold-Szaturnusz konjunkció:11,4°/11,4°/21,2°Bak; -Mars oppozíció:15,6°Rák; -Uránusz quadrat:14,9°Kos
(9,8°)

-1325.09.11. 16:21 UT
Nap-Mars konjunkció:5,9°Szűz/29,6°Oroszlán; -Hold oppozíció:5,9°Halak; -Szaturnusz-Uránusz quadrat:8,6°/2,8°Iker;
-Jupiter oppozíció:3,9°Nyilas (9°)
(Partial holdfogyatkozás)


Az AMORC szerint "a Templomos Rend fő tisztségviselői a Rózsakeresztes Testvériség tagjai voltak":

http://www.amorc.hu/kerdesek_es_valaszok.php
155. Létezik-e még a Templomos Rend? Ha igen, kapcsolatban áll-e a Rózsakeresztes Renddel?
Történelmi szempontból a Templomos Rend, melyet 1118-ban alapított Hugues de Payens és Geoffroi de Saint-Omer, 1314-ben, utolsó Nagymesterük, Jacques de Molay halálával eltűnt. Napjainkban szervezetek százai (köztük nemrég alakult szekták) állítják, hogy ők a Templomosok örökségének őrzői és terjesztői. Az A.M.O.R.C. egyik legmagasabb Fokozatában részletesen elmagyarázzuk, hogy a Templomos Rend fő tisztségviselői a Rózsakeresztes Testvériség tagjai voltak és a Rend tanításait tanulmányozták, vagyis a Templomos Tradíció mindig is szerves része volt a rózsakeresztes hagyománynak.


A Templomos Rend megalakulásával kapcsolatosan szóba jöhető konstellációk, melyek a Shem ha-Mephoras-nak („Isten 72 szellemének“) voltak a kozmikus forrásai:

1114.12.28. 22:38 UT
Nap-Hold konjunkció:13,8°Bak; -Uránusz oppozíció:15,5°Rák; -Mars quadrat:10°Mérleg; -Szaturnusz oppozíció:10,9°Kos
(5,5°) “+”

1115.03.27. 22:03 UT
Nap-Hold-Szaturnusz konjunkcuó:12,8°/12,8°/19,5°Kos; -Mars oppozíció:16,5°Mérleg; -Uránusz quadrat:13,4°Rák
(6,7°)

1124.11.23. 11:36 UT
Nap-Mars konjunkció:8,2°/4,5°Nyilas; -Hold oppozíció:8,2°Iker; -Szaturnusz-Uránusz quadrat:6°/4,4°Szűz
(3,8°)


Az eddig bemutatott konstellációk közül az alábbi ötöt emelném ki:

-1335.10.15. 23:49 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:11,2°Mérleg; -Uránusz oppozíció:17,7°Kos; -Mars quadrat:10,8°Rák; -Szaturnusz oppozíció:13,4°Bak
(6,9°)
(részleges-partiell napfogyatkozás)
- Mózes úgymond szövetséget kötött a Sínai-hegyen JHVH-val.


1114.12.29. 02:38 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:13,9°Bak; -Uránusz oppozíció:15,5°Rák; -Mars quadrat:10,1°Mérleg; -Szaturnusz oppozíció:10,9°Kos
(5,4°)
- A Templomosok felfedezik JHVH-kozmikus Krisztus valódi szellemi forrását.
- Az 1114-ben Esztergomban üllésező szinódus megtiltotta a zsidóknak a keresztény rabszolgák alkalmazását a földbirtokaikon. Ettől kezdve kizárólag kereskedésre, kölcsönügyletekre specializálódnak.


Christian Rosencreutz születése:
1388.04.07. 8:42 UT
Nap-Hold konjunkció:25,9°Kos; -Uránusz oppozíció:27,5°Mérleg; -Mars quadrat:29,6°Bak; -Szaturnusz oppozíció:5,7°Oroszlán
(9,8°)

1453.01.10. 00:53 UT
Nap-Hold konjunkció:29,1° Bak; -Uránusz oppozíció:28,5° Rák; -Mars quadrat:3,1°Bika; -Szaturnusz oppozíció:0,5°Skorpió )
(4,6°)
- Rosslyn kápolna építésének a kozmikus motivációja
- Ausztria főhercegség lesz
- Machu Picchu építése Viracocha teremtő Isten tiszteletére
- A törökök elfoglalják Konstantinápolyt, ami a Kelet-Római Birodalom bukását jelentette
- Moszkva, mint "harmadik Róma"
- A torinói lepel a Savoyai herceg tulajdonába megy át
- Befejeződik a százéves háború
- Johann Valentin Andreae: Chymischen Hochzeit Christiani Rosencreutz Anno 1459
(Christiani Rosencreutz megismerkedik a mágikus tudományokkal 1453-ban)


Jacub Lejbowicz Frank születése:
1726.05.02. 01:49 UT
Nap-Hold konjunkció:11,3°Bika; -Uránus oppozíció11,2°Skorpió; -Mars quadrat10,8°Oroszlán; -Szaturnusz oppozíció3,5°Vízöntő
(7,8°)

Az AMORC helyesen említi azt, hogy az első monoteista vallás megalapítója Ehnaton fáraó volt, éspedig feltehetőleg ugyanannak az i.e. 1336-ban kialakult kozmikus keresznek az ismeretében, mint amihez Ezsdrásék utólagosan, közelítőleg 900 évvel később a sínai szövetségkötést utalták, ezzel megalkotva a monoteista nemzeti vallásukat. Tudtommal semmilyen írásos, vagy tárgyi emlék nem igazolja azt, hogy i.e. 445-öt megelőzőleg monoteista JHVH kultusz lézetett volna, de az egyiptomi fogságot (Exodus-t), az onnan való szabadulást, az üldöző egyiptomi sereg pusztulását, és az első templom Salamonnak tulajdonított felépítését sem, kizárólagosan csak az ószövetségi írások.

A következő azonos felépítésű kozmikus kereszt a Templomos Rend megalakulását fémjelezte, ami az egyik láncszeme volt az Ószövetség kozmikus misztériumának.

Semmi nem igazolja azt, hogy a rózsakeresztes testvériség mint olyan, létezett volna a valóságban a Templomos Rendnek 1307-ben Európában (kivétel Skócia) történt felszámolását megelőző időszakban. Ugyanez a helyzet magával a szabadkőművességgel is…

Hogy valóságos történelmi személy volt-e, vagy sem a Rózsakeresztes Rend megalapítójának tartott Christian Rosenkreuz, azt bizonyítékok híján eldönteni képtelenség. Azt viszont joggal feltételezhetjük, hogy a Templomos Rend megalakulását motiváló kozmikus keresztet (1114.12.29.) követő újabb, azonos felépítésű kereszthez utalható a születése (1388.04.07.), majd 64 év múlva az úgynevezett “alkémiai menyegzője” (1453.01.10.).

A Rózsakeresztes Rendnek a tényleges fellendülése a XVIII. század első egy-két évtizedére tehető ugyanúgy, mint a szabadkőművességnek a nyilvános színrelépése (Anderson-féle szabadkőműves alkotmány: 1723) is.


http://www.google.de/url?q=http://mek.o ... p3R_VYHWuw
Benedek Szabolcs: A szabadkőművesség eredete
A hermetikus hagyományoktól az első nagypáholyig (2006) ISBN 963 7265 50 3

A 19. századi historikus, Albert Mackey például az alábbi kéziratokat tekinti a szabadkőműves eredetlegendák dokumentumainak:

Halliwell-kézirat (1390 körül),
Cooke-kézirat (1490 körül),
Dowland-kézirat (1500 körül),
Landsdowne-kézirat (1560 körül),
1. számú York-kézirat (1600 körül),
2054. számú Harleian-kézirat (1625 körül),
Nagypáholy-kézirat (1632 körül),
3848. számú Sloane-kézirat (1646),
3323. számú Sloane-kézirat (1659),
1942. számú Harleian-kézirat (1660 körül),
Aitcheson–Haven-kézirat (1666),
Edinburgh–Kilwinning-kézirat (1670 körül),
5. számú York-kézirat (1670 körül),
6. számú York-kézirat (1680 körül),
Antiquity páholy-kézirat (1686),
2. számú York-kézirat (1693),
Alnwick-kézirat (1701),
4. számú York-kézirat (1704),
Papworth-kézirat (1714).

A spekulatív kőművesség kialakulása 1.
Ma még látjuk át nem teljes egészében azt a folyamatot, amely során az operatív kőművesség spekulatív kőművességgé alakult – azaz az építészettel foglalkozó kőművesszervezetek hermetikus hagyományaikat és alapjaikat, illetőleg institucionális fölépítésük és infrastruktúrájuk egy részét megőrizve szellemi-filozófiai közösséggé módosultak át, amely eseménysor végső kicsengéseként 1717-ben négy angol szabadkőműves-páholy egyesüléséből létrejött a világ első nagypáholya; ami egyúttal a modern szabadkőművesség megszületését és a szabadkőműves-páholyok nyilvánosságra lépését jelenti. Annyi bizonyos, hogy eme folyamat színhelye Anglia és Skócia, úgyhogy ezt a két országot ebből kifolyólag a modern szabadkőművesség őshazájának kell tekintenünk, hiszen ennek a mozgásnak sehol másutt nem látjuk nyomát, és tudjuk azt is, hogy az 1717-ben intézményesült modern szabadkőművesség ebben az állapotában Angliából és Skóciából terjedt át a kontinensre, majd a világ más részeire.

Nem véletlen, hogy az első nagypáholy megalakítása 1717. június 24-én, egy másik János-ünnepen, Keresztelő Szent János napján történt.

A modern szabadkőművesség azonban 1717 után, különösen az 1738-as pápai enciklika fényében antikatolikus szervezetként jelenik meg a köztudatban. Ha a rózsakeresztes mozgalmat valóban Frigyes heidelbergi és prágai protestáns udvarából, illetve az ottani szellemi miliő által kiadott kiáltványokból vezetjük le, vajon elképzelhető-e, hogy az eredetileg katolikus jellegű szabadkőműves-páholyokon belül a 17. század közepétől beszivárgott spekulatív tagok – akik talán rózsakeresztesek és protestánsok voltak – végbevittek a páholyokon belül egyfajta protestáns fordulatot?

Jelenleg abban lehetünk biztosak, hogy 1717. június 24-én, Keresztelő Szent János napján négy londoni páholy tagsága összegyűlt és megalapította az első nagypáholyt, egyúttal pedig Anthony Sayer személyében megválasztotta az első nagymestert.

Az első nagypáholy alakulásával és az első szabad választott nagymester személyével a szabadkőművesség új struktúrája jött létre. Megszületett és a világ nyilvánossága elé lépett a modern szabadkőművesség, amely azonban, ahogyan láttuk, mind történetiségében, mind szellemiségében, mind szervezeti fölépítményében évszázados, sőt évezredes alapokra épül. Éppen ezért 1717. június 24-e a modern szabadkőművesség megalakulásának és intézményesülésének dátuma, azonban nem a szabadkőművesség születésnapja. Ám ami ezután következett, az már a szabadkőművesség későbbi, sok mindenben más fejezetei közé tartozik.

Az Ószövetség megalkotói a vallásukat egy kozmikus misztériumra építették fel. A feltételezett Ábrahám emberáldozatának kísérletétől Immánuel születési időponjával bezárólag (i.e. 1811.02.23. - 1999.08.11.) 14 darab azonos felépítésű kozmikus kereszt realizálódott, melyek egyaránt a Shem ha-Mephorash-nak ("Isten 72 szellemének") a kozmikus forrásai. Az amerikai egy dolláron ábrázolt illuminátus piramis ábrája zárja a következő animációs fotón látható kozmikus keresztek sorát. A 14 keresztre a piramis 14 fokozata (13 + a "mindent látó szem" - "All Seeing Eye") utal:

Bild

A "mindent látó szem" (All Seeing Eye) az 1999.08.11-én napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt szimbóluma, ami egyben JHVH-kozmikus Krisztus leghatásosabb szellemi forrása:

1999.08.11. 12:09 UT
Nap-Hold konjunkció:18,4°Oroszlán; -Uránusz oppozíció:14,7°Vízöntő; -Mars quadrat:16,9°Skorpió; -Szaturnusz oppozíció:16,9°Bika
(teljes napfogyatkozás!)
- A Napbaöltözött Asszony (Fekete Madonna) megszüli a gyermekét (Jelenések könyve 12,9-13), Immánuelt, az ószövetségi messianisztikus elképzelések messiását.
- "Jézus visszajövetele" (amihez nem volt köze Jézusnak), és a holtak "első feltámadása" (Jelenések könyve 20,5).
- II. János Pál pápa szerint Európának az Úrral történt találkozása.
- Jézus "második eljövetele", ami valójában az ószövetségi messiásnak, Immánuelnek volt a születése (Ézsiás 7,10-14; 11,1-3; 66,7-8; Mikeás 5,1-2; Jelenések könyve 12,5).
- Az asztrológiában, kabbalahban, hermetikus ismeretekben és a héber nyelvben is járatos Nostradamus, aki a Prieuré de Sion titkos társaságnak a tagja volt, szintén erre az égi eseményre hívta fel már évszázadokkal korábban a figyelmet (Centuriák X. 72.), ami a "rettegés nagy királyának", JHVH-kozmikus Krisztusnak kellett az eljövetelét eredményezze.



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